Ny digital tjenesteplattform for medlemsvekst – og en tryggere og mer bærekraftig bolighverdag – ved bruk av tjenestedesign.
Jeg jobbet med
Prosessledelse
Teamledelse
Workshop-fasilitering
Strategi og forretningsutvikling

Huseierne

Huseierne er en non-profit organisasjon som jobber politisk for å ivareta boligeieres interesser. De har ca 270.000 medlemmer (2023). De ønsket å gå fra statisk hjemmeside til en fleksibel og skalerbar tjenesteplattform (Azure og Optimizely CMS).

Trine etablerte designteamet, fasiliterte kickoff og hadde ansvaret for designprosessen i oppstartsfasen våren og sommeren 2023. Viktige suksesskriterier var å etablere et godt tverrfaglig samarbeid med utvikler-teamet som delvis var lokalisert i Polen, samt å involvere interne interessenter gjennom faste møtepunkter, workshops, avklaringer og raske tilbakemeldinger på designskisser. Hun passet på at innsikt og brukerreiser fra forprosjektet (2022) ble ivaretatt i implementering av teknisk rammeverk og videre i konseptutviklingen av nye digitale tjenester.

Da det ble tydelig at strategien var for overordnet for de kortsiktige beslutningene, tok hun initiativ til en strategi-workshop med ledergruppen. Her fasiliterte hun en prosess for å prioritere fokusområder for den digitale tjenesteutviklingen med mål for økt konvertering, datainnsamling og mer personaliserte selvbetjeningsløsninger. Disse målene ble nyttige verktøy i den videre utformingen av konsepter og detaljert UX design.